GR Yaris Norwegian GRY's

Sturesmyg

pianofingerpower
Reaction score
369
I dont want to hijack any other threads on here for Norwegians exclusively. I want all relevant content to be discussed in the existing threads.

BUT I would love to get in touch with some Norwegian owners. A lot UK things like "pop over to Collins" does not apply to me and I'm not an experienced owner of a car you can modify. So here I would like to check a couple of things.

- Er det noen som har erfaring med å kjøpe Eventuri og hva tollen ble? (does anyone have Eventuri intake in Norway)
- Er det noen som vet om et sted der man kan få sånn mapping/stage 1 tuning i Norge? (does anyone know a place where you can get the stage 1 mapping/tunign thingy)
- Vet dere om garantier går til helvete om man bytter luftinntak eller andre motordeler? (question in regards to Norwegian warenty)
- Hadde vært gøy å møtes på bane en plass. Rudskogen eller Våler feks. (Meet up at a track one day?)
- Har fått tilbud om å installere LEDbar fra Lexus/Toyota, men de skulle ha 21k. Noen som vet om et sted som kan levere slikt på østlandet som kanskje er billigere? (Question about local LED bar seller.

So hope it's ok to start a Norwegian conversation on local stuff.

Living at south-west I would really interested if happens at Motorcenter Norway (Sokndal)... but not excluding Rudskogen or Våler.
Regarding the other questions can't add much... haven't ordered an Eventuri but ordered an Forge air intake which is not as concerning (IMO) as the Eventuri in relation to warranty... and I feel add most of the benefits... maybe apart from the loud/cool noises
Apart from that, the Norwegian toll fees + NOK value are really a pain right now...

Last edited:
From Østfold. Rudskogen is not very far from here :)
I have the 4th GRY in my small town, at least another 2 quite close to here as well.

The general rule of thumb price for anything you import is to add 25% to the total price, and then handling fees, which varies from courier to courier, but usually anywhere from 250 - 500nok.

The only ones I have seen to actually market their flash tunes for these cars in Norway are Flissundet, but I have never been there, so I cannot personally vouch for them.

Your warranty will only be void for the specific part you modify, and mods can further void warranty IF you have a fault, and the dealer can prove that the mod was a direct cause, but they have to prove that the modification was the cause of the issue. So no, having an aftermarket air filter will not void the warranty of your engine/turbo etc.

Last edited:
Considering taking her to the track (first time for both of us :geek:)... any tips?
I'm mostly concerned about the fact that my insurance (Gjensidige) does not cover anything as soon I step into a close circuit... what sort of insurance are you guys using for trackdays? Or none at all? :oops:
PS: planning for Motorcenter Norway track (prob. July/August) and should be an "easy cruise"... as I plan to take my wife as co-pilot... :) :eek:

Considering taking her to the track (first time for both of us :geek:)... any tips?
I'm mostly concerned about the fact that my insurance (Gjensidige) does not cover anything as soon I step into a close circuit... what sort of insurance are you guys using for trackdays? Or none at all? :oops:
PS: planning for Motorcenter Norway track (prob. July/August) and should be an "easy cruise"... as I plan to take my wife as co-pilot... :) :eek:
Hei!

Jeg kjørte med en leverandør som hadde det de kalte "førerutvikling". Det var da 30-45 min teori først og så banekjøring. Da kom det innunder kategorien kurs og var dekket av min forsikring i Eika. IF har samme greiene vet jeg.

Så på det kurset kom det folk som hadde vært med mange ganger fordi at når de var med på det opplegget så var de dekket av forsikring. Så fikk de bare lukke ørene under teori delen.

For min del var det veldig greit siden jeg fikk litt info og var helt ny på banekjøring :)

Mine tips:
Ha med god lunsj og noe å drikke
Kjør 3-4 raske runder maks per omgang
La bilen gå på tomgang litt før du skrur den av i pausene
Ikke gjør masse unnamanøvere for å slippe folk forbi. Bedre om du er forutsigbar så en raskere bil kan kjøre forbi enn at du bremser eller svinger unaturlig
Rydd bilen så det ikke er noen løst/ting og tang som slenger veggimellom
Ikke bruk håndbrekk i pausene
Fyll smekk full tank før du kommer, så du ikke ryker på dyr bensin inne ved banen (om det er slikt der)

Hei!

Jeg kjørte med en leverandør som hadde det de kalte "førerutvikling". Det var da 30-45 min teori først og så banekjøring. Da kom det innunder kategorien kurs og var dekket av min forsikring i Eika. IF har samme greiene vet jeg.

Så på det kurset kom det folk som hadde vært med mange ganger fordi at når de var med på det opplegget så var de dekket av forsikring. Så fikk de bare lukke ørene under teori delen.

For min del var det veldig greit siden jeg fikk litt info og var helt ny på banekjøring :)

Mine tips:
Ha med god lunsj og noe å drikke
Kjør 3-4 raske runder maks per omgang
La bilen gå på tomgang litt før du skrur den av i pausene
Ikke gjør masse unnamanøvere for å slippe folk forbi. Bedre om du er forutsigbar så en raskere bil kan kjøre forbi enn at du bremser eller svinger unaturlig
Rydd bilen så det ikke er noen løst/ting og tang som slenger veggimellom
Ikke bruk håndbrekk i pausene
Fyll smekk full tank før du kommer, så du ikke ryker på dyr bensin inne ved banen (om det er slikt der)
- Takk skal du ha @Sturesmyg - setter pris på alle gode råd 🙃
Da skal sjekke forsikringen hos Eika og IF.
Alternativt vil bare få en leie (mini JCW kanskje) for å venne seg til å bane kjøremiljø for først gang - men det ikke blir den samme følelsen som å ta min egen GRY...

Back